Tarta cu smantana, ciocolata si visine


M-am întors din lunga, frumoasa și binemeritata vacanță. Am revenit de la cățărarea pe munți și devorarea preparatelor cu care m-au încântat bunicile mele la propriile-mi obișnuințe  într-ale bucătărelii. Hmm, mi-a cam lipsit asta, deși am gătit una-alta și în vacanță. Dacă un anumit lucru te face fericit, de ce sa renunți  la el? :) 
Aveam de gând să fac paste cu mazăre și morcov, însă planurile s-au schimbat puțin și am ajuns să gătesc astăzi un desert, schimbare deloc supărătoare pentru mine. Pe cine aș putea păcăli? I love chocolate:)

Tarta aceasta trebuia să fie de fapt un cheesecake, asta până în momentul în care mi-am dat seama că de fapt nu am brânză/cremă de brânză în frigider, iar tăvile detașabile i le-am împtrumutat unei prietene. Nu puteam să mă opresc din avântul pe care îl luasem înspre cămară, sertare și frigider după ingrediente, așa că am folosit ce am găsit și a ieșit o tartă dulce și răcoritoare, perfectă de a fi servită după ce a fost ținută la frigider câteva ore. 

Eu am pozat-o cât încă nu se răcise glazura. Mda, veșnica problemă când vine vorba de fotografii: lumina naturală. 

Într-o oră e gata, asta cu tot cu răcitul blatului.

Ingrediente:
Blat:
- 2 ouă
- 100 g zahăr
- 100 g făină
- 300 g smântână
- un praf de praf de copt
- esență de vanilie

Glazură:
- o ceașcă de zahăr
- 3 linguri de lapte
- o lingură cacao
- 50 g unt/margarină
- ciocolată tăiată bucăți

Decor:
- nuci
- vișine 

1. Mixează ouăle cu zahărul până se leagă, adaugă esențele sau alte mirodenii (coajă rasă de lămâie, portocală, baton de vanilie). 

2. Adaugă treptat smântâna, iar la final încorporează făina amestecată cu praful de copt. 

3. Transferă compoziția într-o tavă tapetată cu unt/ulei/făină sau mai simplu, folosește hârtie de copt. Tava folosită de mine are diametrul de 23cm - 6 porții. 

4. Coace compoziția pentru 15-20 min la foc mediu spre mic. Nu uita să o lași la răcit înainte să pui glazura deasupra. 


Cât timp blatul stă în cuptor, ne putem ocupa de glazură:

5. Pune într-o cratiță zahărul cu laptele și cacao. Ține-o la foc mic și amestecă într-una până când zahărul s-a topit. Apoi adaugă untul/margarina și ciocolata, poti folosi cam orice tip de ciocolată. 

6. Las-o să ajungă la temperatura camerei, apoi folosește-o pentru a glazura tarta. 

7. Decorează cu nuci și jumătăți de vișine  apoi ține-o la frigider câteva ore. E mult mai bună rece. 







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu