Tiramisu



Tiramisu, o prăjitură foarte simplă din care cred că toată lumea a gustat. Mie nu-mi place cafeaua, dar combinată aici cu pișcoturile conferă o aromă foarte plăcută per total. Prima dată am mâncat tiramisu după această rețetă acum vreo 4-5 ani dacă nu mă înșel. Eram în liceu, la cineva acasă în timp ce pregătea prăjitura și eram destul de sceptică în privința rezultatului final deoarece părea super simplu procedeul. Bați două creme, asezi pișcoturile în tavă și gata? Asta e? Se pare că da. Keep it simple! Nu mi-a luat mult să cer rețeta, așa că astăzi ajunge pe blog pentru voi. Mersi, Ruxi! :)



Ingrediente:
- 400 g pișcoturi (dintr-un pachet mare mi-au rămas 4 pișcoturi nefolosite)
- 200 g zahăr
- 4 ouă
- 500 g mascarpone
- cacao pentru decor
- cafea + alcool

Nu am avut timp să pozez pașii atunci când am făcut prăjitura, dar sincer nici nu prea aș fi avut ce să vă arăt. Totul e extrem de simplu. Facem 2 compoziții:

1. 4 gălbenușuri  frecate cu 150 g zahăr + 250 g mascarpone

2. 4 albușuri bătute spumă + 50 g zahăr + 250 g mascarpone

Se amestecă 1 + 2 cu o spatulă. 

E recomandat să folosim o cafea tare și vin Marsala, dar eu am făcut o cafea slabă în care am adăugat putin coniac. Am folosit aproape 400 ml de lichid pentru toate pișcoturile. 

Formează un strat din pișcoturile înmuiate în cafea, apoi adaugă un strat de cremă. Pișcoturi din nou, crema, apoi cacao. Ține tiramisu la rece și consumă-l cât mai repede, îl poți păstra la rece pentru 2 zile. 





4 comentarii:

  1. Tiramisu, una din prajiturile mele preferate <3
    Ce imi place cel mai mult la tine si la blogul tau e faptul ca scrii retetele structurat si le faci sa para foarte simple :)

    http://fashionsofa.net

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei, mersi mult! Rețetele îți par simple pentru că sunt într-adevăr simple. Pupici!:)

      Ștergere
  2. Foarte dragut blogul, am sa i-l prezint surorii prietenului meu care este a food freak si fashionable baker!
    Cat despre tiramisu, il iubesc, as manca o tava chiar si acum, mai ales dupa pozele astea, drooooling

    Love, styleisfresh.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Madalina! :)
    Ma bucur ca pozele mele ti-au facut pofta de mancare, asta e si ideea unul astfel de blog. Te pup!

    RăspundețiȘtergere